Φωνητική αναζήτηση SEO
360www
Ποιος γράφει ένα ερώτημα αναζήτησης χειροκίνητα όταν μπορεί να το πει; Η φωνητική αναζήτηση είναι πλέον προτιμότερη από την πληκτρολόγηση του αντίστοιχου ερωτήματος. Σύμφωνα με την Jupiter Research, η φωνητική αναζήτηση μέσα στο 2023 εκτιμάτε ότι θα αποφέρει έσοδα 80 δις δολαρίων. Και ποιος δεν θέλει να πάρει αυτό το κομμάτι της πίτας από το ηλεκτρονικό εμπόριο;
Οι διαρκώς μεταβαλλόμενες μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο δείχνουν έντονα ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ εξελίσσετε ραγδαία. Οι επιχειρήσεις πλέον στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον της φωνητικής αναζήτησης, βελτιώνουν τις διεπαφές (UI) στις εφαρμογές τους.
Με τις αλλαγές στο digital marketing είναι συνεχής και η αξιοποίηση αυτών των αλλαγών είναι ένας αγώνας κάλυψης νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων. Σαν αποτέλεσμα, η συνεχής μετακίνηση των ορίων ανάπτυξης στις επιχειρήσεις κάθε χρόνο. Η χρήση της τεχνολογίας φωνητικής αναζήτησης στο διαδίκτυο δημιουργούν νέες αλλαγές στην αγορά.
Τι είναι η φωνητική αναζήτηση;
Όπως υποδηλώνει το όνομα, η φωνητική αναζήτηση είναι μια μέθοδος αναζήτησης στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας μόνο τη φωνή σας. Η φωνητική αναζήτηση είναι μια τεχνική που επιτρέπει σε έναν χρήστη να κάνει μια αναζήτηση στο διαδίκτυο, ή μέσα σε έναν ιστότοπο ή σε μια εφαρμογή χρησιμοποιώντας φωνητική εντολή.
Σήμερα, τα περισσότερα smartphones και smartwatches διαθέτουν επιλογή φωνητικής αναζήτησης. H speech to text δυνατότητα κάνοντας χρήση του μικρόφωνου της συσκευής βοηθά να μην πληκτρολογήσουμε σε μια μηχανή αναζήτησης όπως η Google ένα ερώτημα.
Ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών με προτίμηση στην αναζήτηση, με τη φωνή τους αντί τα δάχτυλά, είναι ο λόγος που το SEO αναζήτησης είναι αναγκαίο για την αύξηση τις πωλήσεων των online eshop τους. Το SEO φωνητικής αναζήτησης είναι ένα κρίσιμο συστατικό στην εργαλειοθήκη του ψηφιακού μάρκετινγκ στο άμεσο μέλλον.
Η άμεση επιτυχία της φωνητικής αναζήτησης, οφείλετε στο γεγονός ότι, οι καταναλωτές κατάλαβαν ότι πλέον η αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών γίνετε χωρίς να τη χρήση του δάχτυλου τους. Τα smart speakers και οι ψηφιακοί φωνητικοί βοηθοί που η χρησιμοποίηση τους γίνετε από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και η υιοθέτηση είναι καθολική, με την τάση της φωνητικής αναζήτησης να κερδίζει τόσο τους νέους όσο και τους ηλικιωμένους.
Γιατί η φωνητική αναζήτηση είναι τόσο σημαντική στο e-shop;
Οι επιχειρήσεις που έχουν online παρουσία, δίνουν γρήγορες απαντήσεις στις ερωτήσεις των επισκεπτών / πελατών τους μέσω της φωνητικής αναζήτησης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη ραγδαία αύξηση της επισκεψιμότητας στις ιστοσελίδες τους. Οι χρήστες θέλουν ταχύτερες απαντήσεις και η συγκεκριμένη λειτουργία καλύπτει αυτό το κενό. Παράλληλα προσφέρει μια ελκυστική εναλλακτική λύση για την online αναζήτηση.
Μέχρι το τέλος του έτους, οι φωνητικές αναζητήσεις αναμένετε να αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ όλων των αναζητήσεων στο διαδίκτυο. Δεδομένου του πόσο νέα είναι αυτή η επιλογή, είναι μια αρκετά εντυπωσιακή πρόβλεψη. Με στατιστικά στοιχεία και τάσεις όπως αυτές, δεν έχετε την πολυτέλεια να αγνοήσετε το SEO φωνητικής αναζήτησης. Αν το κάνετε, οι ανταγωνιστές σας θα σας αφήσουν πίσω. Υπάρχει ακόμα χρόνος για να μπείτε στο παιχνίδι και να αποκτήσετε το πλεονέκτημα του πρωτοπόρου που όλοι επιθυμούν. Παραδόξως, οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν περιλαμβάνουν το SEO φωνητικής αναζήτησης στο πλάνο του digital marketing.
Βελτιώσεις της τεχνολογίας φωνητικής αναζήτησης
Με τις βελτιώσεις της τεχνολογίας φωνητικής αναζήτησης, οι καταναλωτές βρίσκουν τα αντικείμενα και τις υπηρεσίες στην αναζήτηση τους ακόμη πιο γρήγορα και πιο εύκολα. Το σημαντικότερο πλεονέκτημα της φωνητικής αναζήτησης είναι ότι είναι hands-free και επομένως επιτρέπει στους χρήστες να πραγματοποιούν αναζητήσεις ενώ κάνουν ταυτόχρονα άλλα πράγματα.
Ο ισχυρός αλγόριθμος φωνητικής αναζήτησης που κατανοεί την πρόθεση του χρήστη και ανατρέχει σε προηγούμενες αναζητήσεις και αγορές μπορεί να ανταποκριθεί πλέον στις ακριβείς απαιτήσεις του χρήστη.
Η επιδημία COVID-19 ανάγκασε πολλούς χρήστες να αλλάξουν συνήθειες και να εγκλιματιστούν σε νέες τεχνολογίες. Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα γκάτζετ με φωνητική ενεργοποίηση και συνεπώς, τη φωνητική αναζήτηση περισσότερο από ποτέ. Το ποσοστό των ανθρώπων που χρησιμοποιούν την τεχνολογία ομιλίας μία ή περισσότερες φορές την ημέρα είναι αυξημένο. Επιπλέον, ο μέσος αριθμός των εβδομαδιαίων φωνητικών αιτημάτων στα smart speakers ειναι αυξημένος από το 9,1% στο 11,7%. Η αύξηση αυτή είναι εξαρτώμενη αναμφίβολα στο γεγονός ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι έμειναν μέσα στα σπίτια τους, και οι αλλαγές στις συνήθειες της ψηφιακής χρήσης είναι ως γνωστόν «κολλητικές».
Ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων που αρχίζουν να αναγνωρίζουν τα οφέλη της νέας τεχνολογίας συνεχίζουν να το κάνουν. Ως αποτέλεσμα, η πανδημία έδωσε πιθανότατα στη φωνητική αναζήτηση την ίδια ώθηση με την απομακρυσμένη εργασία. Αλλά με την πρόοδο της τεχνολογίας, η τάση αυτή θα συνεχίζει να ενισχύετε και στο μέλλον.
Ποιες είναι οι δημοφιλείς συσκευές και μηχανές αναζήτησης φωνητικής αναζήτησης;
Η φωνητική αναζήτηση είναι μια λειτουργία που επιτρέπει σε έναν χρήστη να κάνει αναζήτηση στο διαδίκτυο, σε έναν ιστότοπο ή σε μια εφαρμογή χρησιμοποιώντας φωνητική εντολή. Η λειτουργία αυτή έκανε αρχικά το ντεμπούτο της στα smartphones ως συνέπεια των εξελίξεων στην αναγνώριση ομιλίας, επιτρέποντάς της να αντικαταστήσει τη γραμμή αναζήτησης.
Πιθανότατα έχετε μια συσκευή φωνητικής αναζήτησης στην τσέπη σας ή στο γραφείο σας αυτή τη στιγμή. Ένας από τους λόγους για τους οποίους οι φωνητικές αναζητήσεις είναι τόσο δημοφιλείς είναι ότι η τεχνολογία ενσωματώνετε σχεδόν σε κάθε gadget που διαθέτουμε, καθιστώντας τη χρήση της εξαιρετικά βολική.
Ακολουθούν μερικές από τις πιο συνηθισμένες συσκευές φωνητικής αναζήτησης, καθώς και οι μηχανές αναζήτησης που χρησιμοποιούν:
Google Home: Google
Amazon Echo/Alexa: Bing
Google Assistant: Google
iPhone/Siri: Safari
Ποιες είναι οι επιπτώσεις της φωνητικής αναζήτησης στο SEO;
Η τεχνολογία της φωνητικής αναζήτησης έχει διανύσει πολύ δρόμο. Η φωνητική αναζήτηση επηρεάζει τη συμπεριφορά των πελατών. Oι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν τους ιστότοπούς τους πιο επιτυχημένους εμβαθύνοντας σε αυτήν.
Τι κάνει η Google όταν εισάγετε ένα ερώτημα;
Πρώτα πρέπει να καταλάβει τι σημαίνει το ερώτημά προτού σας παρουσιάσει τα καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης που ταιριάζουν. Ο τρόπος με τον οποίο εισάγουμε ερωτήματα στο Google διαφέρει σημαντικά από τον τρόπο με τον οποίο μιλάμε τους φωνητικούς βοηθούς. Όταν πληκτρολογούμε, τις αναζητήσεις αυτές βασίζονται σε λέξεις-κλειδιά. Σε αντίθεση τα ερωτήματά μας γίνοντε πολύ πιο περιεκτικά στη φωνητική αναζήτηση. Ως αποτέλεσμα, οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να είναι εξαιρετικά επιδέξιες. Πρώτα από όλα στη σημασιολογία, ή στην κατανόηση του τι σημαίνουν οι λέξεις που συνθέτουν το ερώτημα.
Ο τρόπος που χρησιμοποιούμε τη γλώσσα είναι πολύπλοκος και η τεχνητή νοημοσύνη δυσκολεύετε να αποκρυπτογραφήσει τι λέμε. Ετσι, η φωνητική αναζήτηση εκ των πραγμάτων συνέτεινε στη δραματική βελτίωση των μηχανών αναζήτησης. Σε αυτόν τον τομέα με την Google να πρωτοπορεί με σημαντικές βελτιώσεις από τους υπόλοιπους.
Λόγω των πολυάριθμων πλεονεκτημάτων της, η φωνητική αναζήτηση γίνετε όλο και πιο δημοφιλής. Δυο από τα βασικά χαρακτηριστικά που διακρίνουν τις φωνητικές αναζητήσεις και τις αναζητήσεις κειμένου αναφέρονται παρακάτω.
Μήκος ερωτήματος
Το μήκος των ερωτημάτων είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που έρχονται στο μυαλό. Συγκρίνοντας το μήκος των ερωτημάτων για τις αναζητήσεις της Cortana με τις γραπτές αναζητήσεις βλέπουμε ότι κατά μέσο όρο οι γραπτές αναζητήσεις έχουν μήκος δύο λέξεων (μάλλον μικρό). Στις φωνητικές αναζητήσεις, τα ερωτήματα ή οι φράσεις έχουν πιο υψηλό όγκο. Τα περισσότερα click και οι περισσότερες εμφανίσεις είναι αυτά που περιλαμβάνουν τρεις έως τέσσερις λέξεις. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές έχουν αλλάξει τη συμπεριφορά αναζήτησης σε φωνητική αναζήτηση έναντι της γραπτής. Και αυτό χωρίς καν να το έχουν συνειδητοποιήσει.
Λέξεις ερώτησης
Στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή, πιθανώς η πληκτρολόγηση θα ειναι “καλύτεροι φορητοί υπολογιστές”. Ωστόσο, όταν χρησιμοποιειτε η φωνητική αναζήτηση, είναι πολύ πιο πιθανό να ειπωθεί κάτι σαν “Ποιες είναι οι καλύτερες μάρκες φορητών υπολογιστών στη Αθήνα;”. Σύμφωνα με το SEO Clarity, μόνο 25λέξεις-κλειδιά είναι υπεύθυνες για το 20% των φωνητικών αναζητήσεων. Αυτές περιέχουν βασικά ουσιαστικά και επίθετα όπως, μια συνταγή, νέο, εύκολο, τύποι και σπίτι. Επιπλέον, και ερωτηματικές λέξεις και συχνά χρησιμοποιούμενα ρήματα όπως κάνω και μπορώ.
Πώς μοιάζει το SEO στον λεκτικό ψηφιακό κόσμο;
Για να διασφαλισθεί η προσέγγιση της φωνητικής αναζήτησης, πρέπει να γίνει βελτιστοποίηση για φωνητική αναζήτηση – αλλά πώς;
Ξεκινάει με την ενσωμάτωση της καθομιλουμένης γλώσσας στο κείμενο του ιστότοπου της επιχείρησης σας. Λόγω της επιρροής της φωνητικής αναζήτησης, είναι πλέον πιο απαραίτητο από ποτέ η καταχώρηση της επιχείρηση σε online ευρετήρια. Τα “κοντά μου”, “στη γειτονιά” και “κοντά” είναι κοινές φράσεις που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι χρήστες της φωνητικής αναζήτησης. Η μηχανή αναζήτησης αποκτά πρόσβαση στις πληροφορίες της τοποθεσίας σας και προχωράει από εκεί.
Η αναγνώριση φωνής είναι ήδη πραγματικότητα και κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερη δημοτικότητα μεταξύ των πελατών. Είστε έτοιμοι γι’ αυτό;
Ακολουθεί μια έξυπνη στρατηγική για να κατακτήσετε το SEO της φωνητικής αναζήτησης και να διατηρήσετε την επιχείρησή σας ανταγωνιστική:
Επικοινωνήστε μαζί μας για έμπειρες συμβουλές. Επιπλέον, ειναι προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις του κοινού σας και στις δυνατότητες της επιχείρησης σας.
Με ποιον τρόπο προσαρμόζετε στον ιστότοπο το φωνητικό SEO;
Ποιος είναι ο αντίκτυπος της φωνητικής αναζήτησης στο SEO και πώς πρέπει να προσαρμοστεί;
Πώς μπορείτε να κάνετε την επιχείρησή σας να εμφανισθεί στα αποτελέσματα της φωνητικής αναζήτησης;
Η λεκτική τεχνολογία επηρεάζει το SEO με διάφορους τρόπους. Μερικές από τις βασικές αλλαγές, για να είναι συμβατές οι επιχειρήσεις με τη φωνητική αναζήτηση για αρχή:
Το Google Voice ευνοεί τους ιστότοπους που φορτώνουν γρήγορα. Οπότε οι επιχειρήσεις πρέπει
Πρώτον, να γίνει βελτίωσή των γραφικών.
Δεύτερον, να γίνει συμπίεση των δεδομένων, για τον ελάχιστο χρόνο απόκρισης και τέλος, η διασφάλιση ότι οι ιστότοποί τους είναι συμβατοί πλήρως.
Οι long tail λέξεις-κλειδιά μέσα στα πιο δημοφιλή ερωτήματα φωνητικής αναζήτησης πρέπει υπάρχουν στη βελτίωση του περιεχομένου. Χρειάζεται επικέντρωση στη χρήση της καθομιλουμένης γλώσσας.
Το Google My Business στη φωνητική αναζήτηση
Για την εκμετάλλευση της αυξανόμενης αναζήτησης στις επιχειρήσεις τοπικού χαρακτήρα με φωνητική αναζήτηση, πρέπει να υπάρχουν τοπικές πληροφορίες για την επιχείρηση. Το Google My Business μπορεί να βοηθήσει σημαντικά. Επιπλέον, η βελτίωση των αποτελεσμάτων αναζήτησης μπορεί να γίνει και με την αύξηση του κύρους του ιστότοπου. Κάτι που μπορεί να γίνει με την ενσωμάτωση links υψηλής ποιότητας.
Επειδή η φωνητική αναζήτηση αυξάνετε κάθε ημέρα με γεωμετρική πρόοδο, η αφιέρωση περισσότερου χρόνο και προσπάθειας στο SEO της φωνητικής αναζήτησης είναι κάτι αναπόφευκτο. Οι άνθρωποι αγοράζουν online σε μεγαλύτερο αριθμό από ποτέ άλλοτε και πολλοί προτιμούν να μιλούν παρά να γράφουν τις ερωτήσεις τους. Με το ηλεκτρονικό εμπόριο να αναμένετε να ξεπεράσει τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2022, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να κατακτήσετε το SEO φωνητικής αναζήτησης. Χρειάζεται να γίνουν κάποιες αλλαγές στο διαδικτυακό σας υλικό. Σε μια νέα επιχείρηση, με ελάχιστο έως καθόλου περιεχόμενο, μπορείτε να ξεκινήσετε τη βελτίωσή του υλικού σας για φωνητική αναζήτηση, γεγονός που βοήθα την άνοδο της θέσης στα αποτελέσματα αναζήτησης και στην αύξηση των πωλήσεων.
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η τεχνολογία φωνής επηρεάζει το SEO. Ο αντίκτυπος στις επιχειρήσεις είναι σημαντικός, με τη μαζική αύξηση υιοθέτησης της χρήσης της φωνής. Οι επιχειρήσεις που προβλέπουν και προλαμβάνουν τις αλλαγές πριν αυτές συμβούν, θα επωφεληθούν αναμφίβολα τα επόμενα χρόνια.